keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Viimehetken hankintoja ja aherrusta

Tottakai puolitoista viikkoa ennen häitä tulee ahaa-elämyksiä, että jotain on saatava. Jannen äiti ja minun äitini olivat sunnuntaina istumassa meillä iltaa ja Jannen äiti kysyi, mitä "jotain sinistä, jotain käytettyä.." jne jne minulta löytyy. No öööö esimerkiksi ei mitään? "Yleensä sukkanauha on se, mikä on sinistä!" Ööööö ei mulle tule sukkanauhaa.. Ja paria päivää myöhemmin!



Yhtäkkiä mulla ON jotain sinistä ja sukkanauha. Hohhoijaa taas. Olen alusta asti sanonut, että meille EI todellakaan tule sukkanauhan heittoa, mutta nyt on sukkanauhakin, joten kai se on viskattavakin, haha. Kävin miettimään, että kyllä minä aion kimpun heittää, joten ehkä siihen vähän kuuluu myös tää sukkanauhahommeli. Ompahan nyt ainakin. Sukkanauha on Ninkalta ja on kyllä tosi soma. Jotain uutta mulla tulee olemaas esimerkiksi hiuskoru ja kengät. Ja öö rannekoru. Jotain vanhaa voisi olla vaikka öö.. käytettynä ostettu hääpuku? Ai ei? No kihlasormus! Ajaakohan se asiansa? Mitään lainattua mulla ei kyllä ole. Mun PITI lainata äitini helmikaulanauhaa, mutta äippä ei uskallakaan sitä meikäläiselle lainata, sillä siinä on kuulemma tosi hankala lukko ja nyt iski pelko siitä, että me rikotaan koko hely illalla, kun yritetään Jannen kanssa repiä sitä mun kaulasta irti. No ehkä ihan aiheellinen pelko, ei siinä. Kaaasooooot, löytyykö teiltä helminauhoja?

Pitipähän tälläisestäkin repiä stressiä vielä tässä vaiheessa. Revin myös stressiä askarteluhommista, jotka itse asiassa ovatkin yllättävän hyvässä vauhdissa! Olen maalaillut Ikean tolsby-kehyksiä mintunvihreiksi, liimaillut photobooth-propseja tikkuihin, väsäillyt vieraskirjaa ja tehnyt pompomeja! No okei, Janne teki niistä suurimman osan. Janne sai avattua kaksi pompomia siinä ajassa, missä tämä likka avasi yhden.. Enkö mä jotain niistä mun askartelutaidoista ole jo maininnut?



Ensinnäkin nuo oranssit eivät ole oikeasti oransseja, vaan persikanvärisiä. Valaistus vähän vääristää. Ja toisekseen noita olisi vielä muutama avaamatta SEKÄ kaapissa kasapäin silkkipaperia mistä pitäisi vielä jokunen vääntää.. Miksi, oi miksi ikinä lähdinkään sille tielle..

Vähän kuitenkin osasin myös helpottaa tätä askarteluhommaa! Olen nyt sutinut kaikki maalausta vaativat asiat Sinellistä ostamillani askartelumaaleilla, ja voin kertoa että se on ollut aivan hirveää. Mm. niihin Ikean kehyksiin se maali on tarttunut kunnolla vasta kolmannella kerroksella. Ja siveltimenjäljet.. niitä on ihan mahdotonta välttää! Nyt meikäläisellä kuitenkin välähti ja lähdin seikkailemaan netin superpelottaville pahis-sivuille, eli spraymaalinettikaupoille! Tilasin jostain epäilyttävän oloisesta puljusta kolme purnukkaa spray-maalia! Hyvä minä! Kerrankin tuli joku hyvä idea!



Purkit saapuivat Postiin epäilyttävästi mustaan jätesäkkiin käärittyinä, mutta sisältö onneksi oli sitä mitä odotinkin. Vaaleanpunaista, mintunvihreänturkoosia sekä valkoista. Itseasiassa mulla ei ole hajuakaan, miksi tilasin tuota valkoista maalia, mutta ehkä sillekin vielä käyttöä keksii. Maalausta kaipaa vielä ainakin muutama kehys sekä matkalaukku. Spreijaaminen tosin on niin koukuttavaa puuhaa, että todennäköisesti keksin ihan hirveästi enemmänkin maalausta vaativia kohteita..

Eli ei mulla kyllä mitään asiaa ollut.

1 kommentti:

  1. Iik! Toivottavasti aurinko paistaa lauantaina.
    Laitan varpaatkin ristiin sen puolesta! :)

    VastaaPoista