maanantai 4. toukokuuta 2015

Kukkia ja sid.. kakunkoristeita!

Jes, olen vihdoin saanut jotain aikaiseksi!

Kävin tänään siis hankkimassa häiden kukka-asioita. Haminasta en löytänyt itseäni tyydyttävää kukkakauppaa, joten lähdin vähän merta edemmäs kalaan, eli tässä tapauksessa Karhulaan, kukkakauppa Karjalanneitoon, josta olin kuullut paljon hyvää.

Eikä syystä! Olin Pinterestistä kaivanut yhden inspiraatio-kuvan, minkä perusteella toivoin, että olisi mahdollista tehdä vähän sinne päin -versio. Liikkeessä kuitenkin sanottiin, että he voivat kyllä kopioida kimpun ihan täysin. Wow! Kimpussa tulee olemaan useampaa sorttia kukkia ja värimaailma on haaleaa roosaa sekä valkoista. En missään tapauksessa halua nähdä kimpussani lehtivihreää ja minulle luvattiin, etten tule näkemäänkään. Hyvä! Kimpulle annettiin hinta-arvioksi 60-80€ ja itseasiassa olin asettanut itselleni kipurajaksi kimppuun 90€ joten olin hinta-arvioon todella tyytyväinen. Hinta määräytyy kimpun koon ja kukkien lajikkeiden perusteella. Tässä mun kimpussa ei ollut ihan perus ruusua tai neilikkaa, joten uskon hinnan olevan noinkin korkea juuri niiden harvinaisempien kukkien takia. Kimpun hintaan sisältyi myös sulhasen viehe, joka tosiaan tehdään samoista kukista ja minulle luvattiin siitä tulevan hyvin "korumainen." Vieheiden suhteen annoin aika vapaat kädet, kunhan mätsäävät kimppuun niin kaikki on hyvin!

Samalla tilasin vieheet myös kahdelle bestmanille sekä meidän molempien isille. Näistä hinta-arvio oli 10€/viehe, joka sekään ei vielä tätä taloutta kaada. Bestmanien ja isäukkojen vieheet tulevat eroamaan sulhasen vieheestä, mutta ovat keskenään samanlaisia. Kaasoille otin tilaukseen myös rannekukat, jotka nekin tehdään minun kimppuani mukaillen. Näistä arvio oli 12-15€.

Nyt on aika tyytyväinen olo, että jotain sai vihdoin aikaiseksi!

Hain tänään myös Postista paketin, josta paljastui meidän AIVAN IHANA kakkukoriste!



Koristehan on yllätysyllätys Caisannin käsialaa ja olen ihan rakastunut siihen! Meille ei missään vaiheessa ollut vaihtoehtona perinteinen, kakun päällä pönöttävä hääpari, joten kun löysin Caisannin kakkukoristeet.. No, se oli menoa. Koristeen olisi saanut myös esimerkiksi glitterillä kuorrutettuna, mikä olisi sekin ollut aivan ihana vaihtoehto, mutta ei ehkä meidän teemaan sopivin. Valitsin siis ihan vain kultaisella maalilla suditun yksilön.

N. kuukausi aikaa ja askarreltavaa olisi vielä vaikka millä mitalla, ja joku tarkkasilmäinen on ehkä postauksien rivien välistä saattanut huomata, etten mikään ihan hirveä askartelijatyyppi ole, joten katsotaan miten tästä selvitään!

2 kommenttia:

  1. Hinta "noinkin korkea"? Noinkin edullinen sanoisin minä! :D kai tässäkin on paljolti paikkakunnasta kyse, mutta mä vaan toivon että pääsisin noin edullisesti! Noi Caisannin koristeet on kyllä niin upeita! Taitaa lähteä meilläkin tilaukseen jossain kohtaa, kun ajatus on jo kauan päässä muhinut :)

    VastaaPoista
  2. Hinta "noinkin korkea"? Noinkin edullinen sanoisin minä! :D kai tässäkin on paljolti paikkakunnasta kyse, mutta mä vaan toivon että pääsisin noin edullisesti! Noi Caisannin koristeet on kyllä niin upeita! Taitaa lähteä meilläkin tilaukseen jossain kohtaa, kun ajatus on jo kauan päässä muhinut :)

    VastaaPoista