maanantai 18. toukokuuta 2015

POLTTARIT!

Huhhuh! Polttarit on nyt takana päin ja voin kertoa, että oli aivan HUIKEA viikonloppu ja ihan harmittaa, että se on jo ohi!

Kaikki alkoi lauantaista. Menin normaalisti aamuvuoroon töihin. Kello oli 10:45 kun huomasin ensin kaverini Sinin marssivan kauppaan. Tämä ei aiheuttanut minussa vielä mitään epäilyksiä, sillä Sini käy satunnaisesti työpaikallani muutenkin. Jossain vaiheessa huomasin sivusilmällä, että jonossa on joku, jolla on samanlainen takki mitä kaasollani Saaralla. En ehtinyt edes katsoa oliko se oikeasti Saara, kun huomasin jo kolmannen kaverini Milan kaupan ovella. Siinä vaiheessa alkoi sytyttää. Katsoin jonossa olevaa Saaraa ja yritin paikallistaa minne se Mila oli ehtinyt karata. Hetken mietin, että ehkä oon vaan vainoharhainen, mutta lopulta sieltä hyllyjen välistä pamahti KAIKKI! Myös toinen kaasoistani Maiju oli päässyt livahtamaan kauppaan enkä ollut huomannut mitään, samoin kaverini Elli. Olin ihan pyörällä päästäni ja ainut mitä onnistuin parahtamaan, oli: "EI TÄNÄÄN!" ja "MULLA ON TÖITÄ!" Porukka rämähti nauramaan ja tässä vaiheessa takahuoneesta marssi meidän kesätyöntekijä "joo mä otan tän kassan tästä haltuun!" MITÄÄÄH?!

Siis mulla ei ollut AAVISTUSTAKAAN, että polttarit olisivat voineet olla tuona viikonloppuna! Olin jo edellisenä viikonloppuna odottanut, että joku mua tulisi polttareihin hakemaan, koska mulla oli vapaata silloin. No ei tapahtunut mitään. Tämän takia olinkin varma, että polttarit järjestetään viikkoa ennen häitä, eli toukokuun viimeisenä viikonloppuna. Olin siitä ollut vähän harmissani, sillä meillä on kuulutukset sinä sunnuntaina ja tekemistä muutenkin piisaa. Olin vielä yrittänyt saada kaasoja askartelemaan mun kanssa nyt lauantaina, mutta Saara väitti hänellä olevan töitä ja Maiju sanoi menevänsä syömään poikaystävänsä äidille. Olin vielä ääneen ihmetellyt, että meneekö siellä syömässä oikeasti koko päivä! Facebookissa olin myös nähnyt siskoni Sallan osallistuvan yhteen lauantaina järjestettävään tapahtumaan, joten hämäys oli kyllä täydellinen! Huijareita kaikki!



Meikäläinen kiikutettiin kotiin, pakkasin kamat ja vaihdoin ylleni pukukoodin mukaiset "sporttiset vaatteet". Hyppäsimme autoon ja saman tien sain kylmän Solin limellä käpäliini. Palvelu ainakin pelasi! Tässäkään vaiheessa en vielä tiennyt, mihin ihmeeseen olimme menossa, huomasin vain että lähestyimme Lappeenrantaa. Lopulta auto kaarsi epäilyttävän näköiselle metsätielle ja sieltä jonkun tyypin pihaan. Okei... Pihassa odotti jo toinen autollinen, joka oli hakenut siskoni Lappeenrannan juna-asemalta. Paikalle ilmestyi vielä omalla autollaan kaverini Laura. Lopulta tilan isäntä tuli paikalle ja tässä vaiheessa huomasin kasan aseita. PAINTBALL-ASEITA! Meille annettiin XXXXXL-kokoiset maastohaalarit, maskit ja aseet ja heitettiin auton kyytiin.





Autolla meidät ajettiin syvemmälle metsään, kerrottiin sodan säännöt ja heitettiin toistemme armoille. Ja voi herranen aika, se oli ehkä parasta ikinä! Olen kerran aikaisemminkin pelannut paintballia, mutta silloin olin nuorten kesäleiriohjaaja ja voin kertoa, että pelin luonne oli silloin niitä 12-vuotiaita vastaan VÄHÄN erilaista. Nyt meillä oli kaksi neljän hengen joukkuetta ja jokaisella oli verenmaku suussa siinä touhussa. Pari tuntia pelattiin ja kun kaikki lopulta olivat tarpeeksi mustelmilla, ruhjeilla ja likaisia ja haisevia, meidät haettiin metsästä pois. Vaihdoimme haalarit pois ja taas hypättiin autoon. Eikä tietenkään kukaan VIELÄKÄÄN kertonut määränpäätämme.

Pienen matkan päästä kurvasimme Sokos Hotel Lappeen parkkihalliin ja sieltä kirjautumaan hotelliin. Tämän jälkeen menimme huoneisiimme siistiytymään. Tässä vaiheessa seuraamme liittyi vielä Anni, joka oli joutunut töihin aamulla eikä ollut ehtinyt mukaan sotarientoihin. Tämän jälkeen kaulaani heitettiin virallinen polttari-asuste. Olin pelännyt joutuvani pukeutumaan joihinkin noloihin ja ärsyttäviin vetimiin, mutta tämä asuste toimi meikäläiselle kyllä oikein hyvin!



Tämän jälkeen kävimme hotellin baarissa huitaisemassa yhdet drinksut ja sen jälkeen saatiin murua rinnan alle. Muut olivat valitelleet nälkäänsä jo hetken, mutta mä olin varmaan niin täpinöissäni, etten ollut edes ajatellut oliko mulla nälkä vai ei! Menimme ravintola Trattoria Casaan ja siellä ruoka oli ihan superhyvää! Syötiin, juotiin ja vielä ruodittiin vähän pelin tapahtumia.





Ruoan jälkeen olikin aika miettiä juomapuolta. Sini ja Elli ovat molemmat asuneet Lappeenrannassa jokunen aika sitten, joten he toimivat virallisina oppainamme ja johdattivat meidät mukavan rentoon ravintola Teerenpeliin. Siellä pääsimme nauttimaan panimon omista oluista, mitkä ovat aina olleet meikäläisen makuun! Tässä kohtaa olin tyytyväinen, että Suomi oli tippunut jääkiekon MM-kisoista jo pois, sillä taustalla pyöri Venäjä - USA ja sitäkin joutui jo välillä sivusilmällä vilkuilemaan. Teerenpelissä, hups!



Teerenpelin jälkeen osa porukasta lähti ajamaan kotiinpäin (joo, AJAMAAN!) ja me jatkoimme kaasojen, Milan ja Sallan kanssa vielä yökerho Ilonaan. En ole kauheasti yökerhoissa viihtyvää tyyppiä, mutta yllätyksekseni sielläkin oli superhauskaa! Tanssittiin (huonosti), juotiin, laulettiin karaokea (....) ja sen sellaista. Pilkun aikoihin tassuteltiin takaisin hotellille ja siellä unta kuulaan.



Aamulla olikin aivan järkyttävä olo, mutta onneksi mulle oli kasattu aika osuva selviytymispakkaus, josta löytyi buranaa, Colaa, suklaata, pähkinöitä ja AURINKOLASIT. Olisi ollut myös vähän lisää alkoholia, mutta jostain syystä se ei hirveästi maittanut. Raahasimme itsemme aamupalalle ja siis mä RAKASTAN hotelliaamupaloja yli kaiken. Mätettiin itsemme ähkyyn ja takaisin huoneisiin koomaamaan. Klo 12 luovutimme huoneet pois, veimme kamat autoon ja vielä piti päästä vähän shoppailemaan. Yllättävän hyvin piristyi, kun sai vähän uutta materiaa vaatekaappeja täyttämään, heh.

SIINÄ oli meikäläisen polttarit superpieneen pakettiin tiivistettynä. Oli tosiaan ihan mahtava ja just MUN näköinen päivä! Ei mitään hemmotteluja vaan värikuulasotaan vaan! Heti kotiin päästyäni piti saman tien ladata kuvat koneelle ja tilata Ifolorilta kuvakirja viikonlopusta. ISO kiitos vielä kaikille juonitteleville urpoille mahtavasta yllätyksestä!

2 kommenttia:

  1. Vitsit, värikuulasotaa, kuinka siistiä!
    Minäkin haluan jotkut ei niin tyttömäiset polttarit, jos joku raahaa mut kasvohoitoon, niin lähden taksilla himaan! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan kuin mun suusta :D Jotain äksöniä pitää vaan olla!

      Poista