perjantai 21. marraskuuta 2014

"Siis mä en todellakaan oo mikää häähössöttäjä!"



Näin tänään ohimennen erästä tuttua, jonka häissä olimme kesällä. Pienet ja simppelit juhlat, muutama kymmenen vierasta, ei koristeita, ei pelejä eikä leikkejä.. Eli rennot ja konstailettomat bileet, oikein kivat.

No totta kai tämä tuttu oli bongannut Instagramiinkin päätyneen kuvan Ninkan hiuskorusta ja kysyikin "Siis et kai sä jo NYT osta hääjuttuja? Meillä oli tossa vaiheessa vasta kirkko ja hääpaikka varattuna!" Ja tässä vaiheessa huomasin suustani kantautuvan epämääräistä mutinaa "..noku sattumalta osu silmiin ja halvalla sain..", "enhää miä muuten..", "no ei meilläkää muuta oo.."

Enkä vain saanut suustani, että joo ostelenpa hyvinkin, mulla on jo mekkokin tulossa ja pappiin olin yhteydessä, koristeitakin löytyy jo laatikkotolkulla! Herkkubuffa-astiastokin on jo hanskassa. Joo totta kai meille tulee herkkubuffa. Ja 130 vierasta. Oon jo testaillu erilaisia meikkejä ja katellu sopivia alusasuja. Kengätkin kuule löytyy! Ainii mä pidän myös hääblogia! No sellasta niinku päiväkirjaa mihin en kirjoita mitään muuta kuin hääjuttuja. No lukee lukee, muut häähullut!

Eli siis, en vaan voinut tunnustaa, että hamstraan hullun lailla hääkrääsää, hamuan kaikki häälehdet, vapaa-aika kuluu hääblogeja lueskellen ja voi vitsit kun toi facebookin Häät 2015 -ryhmä on kätevä! Jotenkin koko keskustelun aikana alkoi vaan hävettää ihan hirveästi ja päätin, ettei tämä tuttu varmasti saa koskaan tietää miten hullu häähössöttäjä mä olenkaan.

Muutenkin, harvoin innostun kauheasti mistään. Tai siis, tottakai innostun, mutta asioista ei tarvitse hirveästi mainostaa. Ja itseasiassa en ole meidän häistä hirveästi mainostanut, pari kaveria ja äiti (!) on pitänyt huolen siitä, ettei mun ole tarvinut. Kaupan kassalla puolitutut onnittelee "äitisi mainitsi.." ja baariin marssiessa tutut huikkaavat: "Meet kuulemma naimisiin! Laura kerto!" hehehe. Tottakai kavereille selitän hirveät määrät hääjuttuja ja oon tosi sori siitä oikeasti, kesäkuun jälkeen loppuu, lupaan!

Mutta muille ihmisille.. En hirveästi tosiaan hiisku koko hääjutusta. Facebookissani ei ole ollut yhden yhtä hääaiheista päivitystä ja kiroan vieläkin sen päivän, kun liityin "Ostetaan/myydään hääpukuja" -ryhmään, koska sain pienen ajan päästä kuulla, että liittymiseni oli näkynyt kaikille. Ihan kaikille. Great.

Samalla kuitenkin näppäilen into piukeana jotain hikistä hääblogia. Ehkä mä olen piilohäähössöttäjä? Haluaisin olla hirveän cooli ja kuitata kaiken "oha tossa jotkuu pirskeet tulossa, en oikein tiiä, en oo vielä kauheesti aatellu, en jaksa stressata!", mutta samaan aikaan nään hääpainajaisia ja selaan sormet verillä Pinterestin "wedding" -tagin alta löytyvää materiaalia.

En tiedä mikä siinä häähössöttäjyydessä tuntuu mun päässä niin nololta. Yksi elämän suurimmista asioista, totta kai siitä saa olla innoissaan ja suunnitella etukäteen kaikkea. Mutta taas samalla tahtoisi olla niin huoleton, rento ja cool. Varsinkin cool. En mä ole tyttömäinen tyttö -tyyppiä, ei mun kuulu olla häähössöttäjä! Prinsessamekot, kiharat hiukset, korkeat korot ja vielä pussaillakin pitäisi, yök!

Tällä postauksella nyt ei ollut kyllä päätä eikä häntää, ehkä tämä oli tälläinen "piilohäähössöttäjän" tajunnanvirta-hommeli vaan. Onko muilla samoja fileitä vai olenko ainut kuka kiemurtelee todella omituisten ongelmiensa kanssa?

Kuva: X

9 kommenttia:

  1. Minäkin olen piilohäähössöttäjä!
    Kaikki, joille olen blogista kertonut, ovat kelailleet leukaansa lattialta. (Kai ne luulee, etten osaa edes kirjoittaa, saatika lukea...) Kiva, että joku on löytänyt minusta yllättäviä puolia, näinkin vanhalla iällä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tuttu tunne! :D en ole tuttavapiirissä sen takia juurikaan blogistakaan kertonut, tuntuu että asenne on vähän sellainen.. "Vai että oikein hääblogi, hahahaha" Hyvä että pääsee yllättämään ;)

      Poista
  2. No mutta kerrankos sitä jokainen vähän hörhähtää. Anna mennä vaan ja nauti! Yksi vaihe se vain elämässä on, joten ota ilo irti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen jankuttanut itselleni samaa, vielä niin iso vaihe, joten kyllähän siitä saa hössöttää! :)

      Poista
  3. Mä en edes ole piilohössöttäjä, vaan julkiantihössöttäjä. En pidä itseäni hössöttäjänä, koska musta ihmiset joiden mielestä asioista innostuminen ja sen näyttäminen on noloa, ovat noloja. Pidän itseäni häistä innostuneena, ja jos on se on jonkun mielestä outoa tai noloa, niin ihan sama mulle :D Mä ostelin häihin tavaraa viikko kihlauksen jälkeen, eli kaksi vuotta ennen häitä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä asenne! Ja sitäpaitsi, fiksumpaahan se on hankintoja tehdäkin mahd. aikaisessa vaiheessa sen sijaan, että kävisi viikkoa ennen häitä panikoimaan, kun puuttuu vielä ihan kaikki!

      Poista
  4. Piilohäähössöttäjä täälläkin! Yritän pitää pään kylmänä mutta välillä meinaa lähteä homma käsistä. En ole kertonut häistä vielä perheelle enkä suurimmalle osalle ystävistäni, joten kaikki hörhöily on kaatunut sulhasen ja kaason niskaan... :D Hyvä muuten, että mainitsit Facebook-ryhmään liittymisen näkyneen kaikille! Täytynee vielä pidättäytyä siitä siihen asti, että julkistetaan hääasia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oli hirveä järkytys että se näkyi ihan kaikille! :D Pään kylmänä pitäminen on kyllä tässä asiassa ihan extra-vaikeaa! "I can't keep calm, i'm getting married!"

      Poista
  5. Itsekin ajattelin pitkään, etten saa innostua ja en haluakaan alkaa hössöttää. Olen kuitenkin tässä pienen ajan sisään tajunnut myös sen tosiasian, että tää on aika hienoa, että mennään naimisiin ja että tää on (toivottavasti) ainut kerta elämässä. Joten silläkin tekosyyllä, ota kaikki irti tästä ajasta :) sen voi tehdä järkevästikin. Omien häiden hypettäminen on mielestäni vaan hyvä asia.

    Ja nää hääblogit.... kuinka suuri vertaistuki ja apu näistä on suunnittelussa! Ihana lukea teidän kaikkien juttuja matkan varrelta :)

    VastaaPoista